Stratech Perspectief Cloud
Flexibel en gebruiksvriendelijk cliëntvolgsysteem.
Tevreden klanten
Deze gemeenten zijn al tevreden over Stratech Perspectief.
Perspectief Cloud Updates
De ontwikkelingen omtrent Stratech Perspectief Cloud gaan razendsnel. Meld je aan voor onze updateservice en mis niets!
Over Stratech Social
Wij vereenvoudigen al meer dan 33 jaar processen omtrent schuldhulpverlening.
Stratech Perspectief Cloud
Flexibel en gebruiksvriendelijk cliëntvolgsysteem.
Tevreden klanten
Deze gemeenten zijn al tevreden over Stratech Perspectief.
Perspectief Cloud Updates
De ontwikkelingen omtrent Stratech Perspectief Cloud gaan razendsnel. Meld je aan voor onze updateservice en mis niets!
Over Stratech Social
Wij vereenvoudigen al meer dan 33 jaar processen omtrent schuldhulpverlening.
Gemeente Schagen
De gemeente Schagen heeft met de inzet van wijkteams gekozen voor een integrale benadering met zorg en ondersteuning dicht bij de inwoners. Onderdeel van deze wijkteams is de specialisatie Schuldhulpverlening. De consulenten met deze specialisatie worden ondersteund door Stratech Perspectief.
Gemeente Schagen
De gemeente Schagen heeft met de inzet van wijkteams gekozen voor een integrale benadering met zorg en ondersteuning dicht bij de inwoners. Onderdeel van deze wijkteams is de specialisatie Schuldhulpverlening. De consulenten met deze specialisatie worden ondersteund door Stratech Perspectief.
Werkveld
In het kort
- Toegankelijke schuldhulpverlening
- Ondersteuning van het werkproces
- Eenvoud
Heb je vragen?
De juiste ondersteuning van het werkproces
Het wijkteam is er voor informatie, advies en ondersteuning met betrekking tot hulpvragen. De wijkteams zijn opgebouwd uit verschillende disciplines: Jeugd, Zorg, Participatie en Schuldhulpverlening. De kennis wordt gebundeld en gebruikt om de inwoners te helpen onder het motto: één gezin, één plan, één regisseur.
Belangrijk in de integrale benadering is dat de hulp en ondersteuning dicht bij de inwoner is. Er zijn vier wijkteams, gebaseerd op de ligging. Een telefonische screening door het sociaal telefoonteam toont aan welke hulpvragen er zijn. Op basis hiervan wordt een consulent uit het wijkteam gekoppeld. Deze gaat vervolgens op huisbezoek, het zogenoemde 'keukentafelgesprek'. De gespecialiseerde consulent kijkt integraal naar de problemen of hulpvragen en de mogelijke oplossingen.
Björn ervaart diverse voordelen van het werken in een wijkteam: "Het grootste voordeel is dat je hele korte lijnen hebt. Doordat alle specialisaties zijn vertegenwoordigd in het wijkteam en je iedereen in het wijkteam kent, kun je snel schakelen en sneller problemen signaleren. Dat is in het belang van de cliënt. Je bent samen verantwoordelijk voor een wijk, hierdoor gaat de communicatie vele malen sneller. En omdat je in de wijk zit, is de hulpverlening ook dichter bij de inwoner. Men heeft één contactpersoon, dat wordt als prettig ervaren".
Specialisatie schuldhulpverlening
Binnen de wijkteams is schuldhulpverlening als specialisatie vertegenwoordigd. "Op het moment dat er financiële problemen zijn, doen we een aanvraag voor schuldhulpverlening. Nadat hierover een besluit is genomen, begeleiden we de cliënt naar een schuldhulpverleningstraject. Het volledige traject doen we zelf", vertelt Björn.
In het schuldhulpverleningstraject worden de consulenten ondersteund door de software van Stratech. Aan de keuze voor Stratech Perspectief is een aanbestedingsprocedure voorafgegaan. De aanleiding voor deze aanbesteding was volgens de gemeente Schagen: "dat de toenmalige applicatie niet aan de verwachtingen voldeed, waardoor de consulenten wijkteam met de specialisatie schuldhulpverlening onevenredig veel tijd kwijt waren met het uitvoeren van hun werkzaamheden". De gemeente wilde met de aanbesteding direct een verdere professionaliseringsslag maken in de schuldhulpverlening. De software van Stratech kwam in deze aanbesteding als beste oplossing naar voren.
Voor Björn is het erg belangrijk dat de software het werkproces ondersteunt. "In het algemeen is het voor een ondersteunend softwarepakket belangrijk dat er een goede workflow inzit. Die workflow moet logisch zijn, daar heeft de eindgebruiker veel aan". Hij geeft hierbij ook aan dat de gemeente Schagen lid is van de NVVK en dus ook de werkwijzen van de NVVK volgt. Stratech Perspectief kan worden ingericht conform de NVVK werkprocessen.
De gemeente Schagen heeft de software nu enige tijd in gebruik. Naast de ondersteuning van het werkproces, ervaart Björn diverse voordelen: "Het grootste voordeel van het werken met Stratech is het eenvoudig kunnen genereren van betalingsvoorstellen. Dat gaat veel makkelijker dan voorheen. Dat je eenvoudig een aanbod kunt berekenen en de schuldenlijst op meerdere manieren kunt hergebruiken, is erg praktisch."
Daarnaast worden de mogelijkheden voor documentbeheer gewaardeerd door de gemeente. "We hebben nu veel meer mogelijkheden en kunnen alles afstemmen op onze werkwijze. We hebben de implementatie direct aangegrepen om een verbeterslag door te voeren", vertelt Björn.
Zaakgericht werken biedt inzicht
Gemeentebreed is men momenteel bezig met de implementatie van zaakgericht werken. Het voordeel hiervan is dat er meer controle is over daadwerkelijke zaken. Met een koppeling tussen het zaaksysteem en Stratech Perspectief kunnen zaak- en documentgegevens uitgewisseld worden. Björn licht toe: "Door de status van schuldhulpverleningsprojecten uit te wisselen, is dit direct inzichtelijk voor het hele wijkteam. Je weet dat er iemand met een cliënt bezig is en in welke fase men zit. Een ander groot voordeel is dat documenten rechtstreeks kunnen worden opgehaald. Je hoeft hiervoor niet tien verschillende applicaties te openen, dat werkt veel efficiënter".
"Vlekkeloze implementatie"
De implementatie van de software verliep volgens Björn "vlekkeloos". De Consultants van Stratech waren regelmatig op locatie aanwezig voor de inrichting van de software. "In overleg hebben we gekeken hoe de software zo efficiënt mogelijk kon worden ingericht, daar is men goed in geslaagd. De samenwerking verliep heel goed. De Consultants waren erg behulpzaam en ze boden zowel in het implementatietraject als tijdens de live-gang de juiste ondersteuning".
Goede en snelle serviceverlening
Nu de software enige tijd in gebruik is, is de Servicedesk van Stratech het primaire aanspreekpunt bij vragen of problemen. Deze serviceverlening vanuit Stratech wordt als prettig ervaren. "De contacten met de Servicedesk zijn goed. Zij kunnen snel hulp bieden, dat is ideaal. Daarnaast is er het klantenportaal waar veel informatie op te vinden is, daar kijken we altijd eerst op", aldus Björn.
Tot slot vragen we Björn wat hij het leukst vindt aan zijn werk. "Ik word blij als ik mensen echt geholpen heb, dat is waarvoor ik hier zit. Niet voor alle administratie, die krijg je er gratis bij." Wij zijn blij Björn en zijn collega's te kunnen ondersteunen met onze software.
Meer cases
Lees hier de ervaringen van andere tevreden gebruikers.
Lees in 3 min
Gemeente Delft
Ons bekroonde systeem geschikt gemaakt voor grote en kleine recreatiebedrijven
Robin Sanches & Senton Dijkgraaf
Gemeente Delft
Lees in 3 min
Gemeente Roermond
We staan aan het begin van een mooie reis met Stratech Perspectief.
Jos Hendrix & Bob Sijben
Gemeente Roermond
Bespreek je uitdagingen met ons!
Benieuwd naar de mogelijkheden van onze software voor jouw organisatie? Neem voor een geheel vrijblijvende demonstratie contact met ons op!
"Ik help je graag de processen omtrent schuldhulpverlening te vereenvoudigen!"
Erik Mijnheer
Business Managerknowhow
knowhow
Altijd zicht op je cliënt én grip op de financiën: twee zaken die erg belangrijk zijn. Wij begrijpen jouw dagelijkse processen en ontzorgen je met onze totaaloplossing.
[NIEUWS] Stratech Perspectief Update | November 2024
[BLOG] Terugblik op waardevolle Regiobijeenkomsten