Lees in 2 minuten
Gepubliceerd op 24-11-2025
Blog Perspectief CloudDaniëlle Knapen
Product Manager
Efficiënt communiceren met cliënten via ons cliëntportal
Hoe helpt ons cliëntportal schuldhulpverleners en cliënten aan meer rust en overzicht? In deze blog lees je hoe onze portal communicatie versnelt en cliënten meer grip geeft op hun traject.
In een wereld waarin de druk op schuldhulpverleners en budgetbeheerders toeneemt en cliënten vaak overweldigd raken aan de start van hun schuldhulptraject, geloven wij dat het anders kan.
Eén centrale plek voor communicatie en overzicht
Met onze nieuwe cliëntportal creëren we één centrale plek waar communicatie, informatie en ondersteuning samenkomen. Zo ondersteunen we jou als schuldhulpverlener in het belangrijkste onderdeel van je werk: effectieve communicatie met je cliënt. Tegelijk krijgen cliënten directe toegang tot inzicht en overzicht in hun traject.
De dagelijkse praktijk van schuldhulpverlening is intens. De mailbox stroomt vol met vragen, de telefoon rinkelt onafgebroken met verzoeken om extra leefgeld, en de jij wil vooral voldoen aan het bieden van goede begeleiding voor iedere cliënt.
En voor de cliënt?
Die belandt vaak in een chaos van afspraken, ontvangt veel nieuwe informatie, moet documenten aanleveren en zit vol vragen. Schuldhulpverlening is nieuw terrein, en dat brengt onzekerheid met zich mee.
Juist in deze hectiek maakt ons cliëntportal het verschil
Jouw cliënten weten precies waar ze kunnen inloggen voor overzicht en relevante informatie. Ze zijn niet langer afhankelijk van openingstijden van het gemeentehuis, maar kunnen op ieder moment vragen stellen of extra leefgeld aanvragen. Zo worden cliënten op een laagdrempelige manier meegenomen in hun traject, en ontstaat er voor jou meer ruimte voor de begeleiding die het verschil maakt.
Belangrijkste voordelen op een rij
Voor Schuldhulpverleners
-
Communiceer efficiënt met al je cliënten tegelijk
Deel eenvoudig belangrijke informatie zoals aangepaste openingstijden, wijzigingen in leefgeld of uitnodigingen voor tevredenheidsonderzoeken. -
Stuur gerichte berichten naar individuele cliënten
Inclusief bijlagen zoals documenten of formulieren, direct vanuit Perspectief Cloud. -
Bepaal wat de cliënt te zien krijgt
Zo blijft begeleiding op maat mogelijk en kun je verantwoordelijkheden stapsgewijs aanpassen. -
Reageer sneller op binnenkomende vragen
Je ziet over je hele caseload in één oogopslag welke berichten vanuit het portaal binnenkomen.
Voor Cliënten;
-
Direct inzicht in beschikbaar leefgeld
Ze zien meteen wat vrij opneembaar is en kunnen direct een aanvraag indienen. Deze komt automatisch in het fiatteringsproces terecht. -
Vragen stellen via het portaal
Op elk moment, zonder te hoeven bellen of mailen. -
Documenten veilig uploaden
Alles op één centrale plek, snel en overzichtelijk. -
Altijd en overal toegankelijk
Werkt op mobiel, tablet en desktop, voldoet aan WCAG-richtlijnen en is geschreven op taalniveau B1. -
Veiligheid van gegevens zijn goed gewaarborgd.
Samen bouwen aan moderne dienstverlening
Met het cliëntportal van Stratech Perspectief Cloud zetten we een belangrijke stap richting moderne, toegankelijke en toekomstbestendige schuldhulpverlening. Samen met ons klantpanel hebben we een solide basis neergezet waarop we blijven doorbouwen, zodat zowel schuldhulpverleners als cliënten optimaal profijt blijven hebben van het portaal.
Stratech Perspectief Cloud
Systeembeheer
Software die je helpt
Met ons systeembeheer kun je alle activiteiten eenvoudig registreren, ordenen en beheren. Hierdoor kun je jouw aandacht besteden aan het helpen van cliënten.
Aanmelden voor updates
Ontvang de nieuwste ontwikkelingen omtrent Stratech Perspectief Cloud en het sociale domein automatisch in je mailbox 🤩
Kennisbank
Gerelateerde andere artikelen
Lees in 2 minuten
Perspectief Cloud & DDAS: betrouwbare schuldhulpdata voor gemeenten
Het vergelijken van resultaten tussen gemeenten was altijd lastig en tijdrovend. Met DDAS – Data Delen Armoede en Schulden wordt het eindelijk eenvoudig,...
Daniëlle Knapen
Product Manager
Lees in 2 minuten
Stratech Perspectief Cloud Update | Maart 2025
[INFOGRAPHIC] Van GAP-analyse tot volledige implementatie Met een doordacht stappenplan verloopt de migratie naar Perspectief Cloud moeiteloos en zorgeloos....
Daniëlle Knapen
Product Manager
Lees in 2 minuten
Terugblik op de budgetbeheer regiobijeenkomsten
Vorig jaar hebben we onze klanten al bijgepraat over de mogelijkheden binnen Perspectief Cloud rondom schuldhulpverlening. Februari 2025 stond helemaal in het...
Erik Mijnheer
Business Manager
knowhow
knowhow
Altijd zicht op je cliënt én grip op de financiën: twee zaken die erg belangrijk zijn. Wij begrijpen jouw dagelijkse processen en ontzorgen je met onze totaaloplossing.
[NIEUWS] Stratech Perspectief Update | Maart 2025
[BLOG] Niniek en Damon over een gestroomlijnde transitie naar de cloud
