In een wereld waarin de druk op schuldhulpverleners en budgetbeheerders toeneemt en cliënten vaak overweldigd raken aan de start van hun schuldhulptraject, geloven wij dat het anders kan.
Met onze nieuwe cliëntportal creëren we één centrale plek waar communicatie, informatie en ondersteuning samenkomen. Zo ondersteunen we jou als schuldhulpverlener in het belangrijkste onderdeel van je werk: effectieve communicatie met je cliënt. Tegelijk krijgen cliënten directe toegang tot inzicht en overzicht in hun traject.
De dagelijkse praktijk van schuldhulpverlening is intens. De mailbox stroomt vol met vragen, de telefoon rinkelt onafgebroken met verzoeken om extra leefgeld, en de jij wil vooral voldoen aan het bieden van goede begeleiding voor iedere cliënt.
En voor de cliënt?
Die belandt vaak in een chaos van afspraken, ontvangt veel nieuwe informatie, moet documenten aanleveren en zit vol vragen. Schuldhulpverlening is nieuw terrein, en dat brengt onzekerheid met zich mee.
Jouw cliënten weten precies waar ze kunnen inloggen voor overzicht en relevante informatie. Ze zijn niet langer afhankelijk van openingstijden van het gemeentehuis, maar kunnen op ieder moment vragen stellen of extra leefgeld aanvragen. Zo worden cliënten op een laagdrempelige manier meegenomen in hun traject, en ontstaat er voor jou meer ruimte voor de begeleiding die het verschil maakt.
Belangrijkste voordelen op een rij
Voor Schuldhulpverleners
Communiceer efficiënt met al je cliënten tegelijk
Deel eenvoudig belangrijke informatie zoals aangepaste openingstijden, wijzigingen in leefgeld of uitnodigingen voor tevredenheidsonderzoeken.
Stuur gerichte berichten naar individuele cliënten
Inclusief bijlagen zoals documenten of formulieren, direct vanuit Perspectief Cloud.
Bepaal wat de cliënt te zien krijgt
Zo blijft begeleiding op maat mogelijk en kun je verantwoordelijkheden stapsgewijs aanpassen.
Reageer sneller op binnenkomende vragen
Je ziet over je hele caseload in één oogopslag welke berichten vanuit het portaal binnenkomen.
Voor Cliënten;
Direct inzicht in beschikbaar leefgeld
Ze zien meteen wat vrij opneembaar is en kunnen direct een aanvraag indienen. Deze komt automatisch in het fiatteringsproces terecht.
Vragen stellen via het portaal
Op elk moment, zonder te hoeven bellen of mailen.
Documenten veilig uploaden
Alles op één centrale plek, snel en overzichtelijk.
Altijd en overal toegankelijk
Werkt op mobiel, tablet en desktop, voldoet aan WCAG-richtlijnen en is geschreven op taalniveau B1.
Veiligheid van gegevens zijn goed gewaarborgd.
Met het cliëntportal van Stratech Perspectief Cloud zetten we een belangrijke stap richting moderne, toegankelijke en toekomstbestendige schuldhulpverlening. Samen met ons klantpanel hebben we een solide basis neergezet waarop we blijven doorbouwen, zodat zowel schuldhulpverleners als cliënten optimaal profijt blijven hebben van het portaal.