Het is een uitdaging waar veel schuldhulpverleners mee worstelen: het op orde houden van hun caseload. Het voeren van intensieve en persoonlijke cliëntgesprekken, (soms trage) communicatie met schuldeisers, direct moeten handelen bij crisissituaties en niet te vergeten de administratieve rompslomp. Deze veelzijdigheid aan werkzaamheden maken je werk afwisselend en interessant, maar kunnen er ook voor zorgen dat jij het overzicht verliest…
Benieuwd hoe onze cloudoplossing je kan helpen aan een gezonde caseload? Daniëlle praat je graag bij in haar blog.
Het belangrijkste doel dat we met Stratech Perspectief Cloud willen bereiken is dat schuldhulpverleners hun werk zo goed en gemakkelijk mogelijk kunnen doen, zodat zij zich kunnen focussen op het écht helpen van de cliënt. Dankzij de eenduidige structuur en logische opbouw – volledig conform de Wgs en NVVK richtlijnen – kunnen gebruikers profiteren van een intuïtieve werkwijze. Het maakt me trots dat een gebruiker van het klantpanel dit onlangs beaamde met de mooie opmerking “Ik kan met minder klikken mijn werk doen” (aldus Vicky Zwinkels van de Gemeente Westland).
Het uitgangspunt van Stratech Perspectief Cloud is dat je als schuldhulpverlener al je werkzaamheden vanuit één systeem moet kunnen doen. Je kunt erop vertrouwen dat onze totaaloplossing je volledig ondersteunt in het op de juiste manier uitvoeren van de Wgs, dat correcte berekeningen worden gemaakt, termijnen worden bewaakt en dat je je cliënt en zijn financiën volledig kunt volgen.
Ook zijn enkele belangrijke koppelingen geïntegreerd in Stratech Perspectief Cloud, namelijk BRP, BKR en het Schuldenknooppunt. Andere koppelingen met externe partijen zijn ook beschikbaar: Vish, Vroegsignalering en Zaaksysteem. Dit bespaart jou veel tijd in je administratie.
In Stratech Perspectief Cloud kun je acties aanmaken die je in de tijd weg zet. Deze acties komen automatisch vanuit het proces op je overzichtelijke actielijst terecht. Ik kan uit ervaring zeggen dat deze manier van werken een hoop rust geeft in je hoofd. Je weet zeker dat je belangrijke zaken nooit meer vergeet.
Alle communicatie – zowel met cliënten als met schuldeisers – wordt vastgelegd in ons cliëntvolgsysteem. Hiermee voorkom je dat belangrijke communicatie omtrent gemaakte afspraken in bijvoorbeeld Outlook blijven hangen, waardoor je ze over het hoofd ziet.
En voert jouw gemeente ook fase 2 van schuldhulpverlening zelf uit? Dan kun je standaard werken met de koppeling met het Schuldenknooppunt, wat een zo efficiënt mogelijke communicatie met schuldeisers bevordert.
Dankzij de overzichtelijke structuur en opbouw van onze cloudoplossing heb je altijd in één oogopslag inzicht in je dossiers en de status van trajecten. Jij – en ook je collega’s – kunnen snel zien welke projecten er allemaal zijn ingezet, welke zijn afgerond en welke nog lopen.
Hoe prettig is het dat je voor het opvoeren van cliëntgegevens, regelen van schulden of uitvoeren van berekeningen in je cliëntvolgsysteem niet meer afhankelijk bent van het lokale netwerk van de gemeente?
Stratech Perspectief Cloud is altijd en overal toegankelijk. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding. Je hoeft dus niet meer in te loggen vanaf het lokale netwerk van de gemeente om jouw dagelijkse werk te kunnen doen.
Heeft dit blog je nieuwsgierig gemaakt naar onze cloudoplossing? Onderstaande infographic vat het volledige schuldhulpverleningsproces in Stratech Perspectief Cloud samen. Benieuwd hoe dit er in de software uit ziet? Plan dan een vrijblijvende demo met één van onze specialisten.