Software Listing-highlighted-cards-Stratech-Perspectief-(navigatie)
Stratech Perspectief Cloud
Schuldhulpverlening Budgetbeheer
Cases Listing-highlighted-cards-Cases-(navigatie)
Tevreden klanten
Alle cases
Nieuws & Kennis Listing-highlighted-cards-Amstelveen2
Perspectief Cloud Updates
Aanmelden
Over ons Listing-highlighted-cards-Amstelveen6
Over Stratech Social
Lees meer
Plan een demo
Software Software Listing-highlighted-cards-Stratech-Perspectief-(navigatie)
Stratech Perspectief Cloud
Schuldhulpverlening Budgetbeheer
Cases Cases Listing-highlighted-cards-Cases-(navigatie)
Tevreden klanten
Alle cases
Nieuws & Kennis Nieuws & Kennis Listing-highlighted-cards-Amstelveen2
Perspectief Cloud Updates
Aanmelden
Over ons Over ons Listing-highlighted-cards-Amstelveen6
Over Stratech Social
Lees meer
Zoeken Plan een demo
Nieuws & Kennis Blog | Stratech Social

Lees in 2 minuten

Gepubliceerd op 16-10-2024

Event Perspectief Cloud
Erik Mijnheer

Business Manager

Terugblik: Regiobijeenkomsten Schuldhulpverlening

De eerste reeks met Regiobijeenkomsten is achter de rug. Blik met ons terug op vier waardevolle sessies en bekijk welke feedback nu al is opgepakt.

We hebben dit jaar al veel laten zien over onze nieuwe cloudoplossing. De afgelopen weken zijn we het land in getrokken om onze gebruikers zélf te laten ervaren hoe eenvoudig zij hun werk straks kunnen doen in Stratech Perspectief Cloud.

We blikken terug op onze eerste reeks van Regiobijeenkomsten, speciaal gericht op het onderdeel Schuldhulpverlening.

Perspectief Cloud on the road

We trapten onze roadshow af in het oosten van het land, op ons eigen kantoor in Enschede. Klanten uit het oosten en noorden verzamelden zich op onze thuisbasis, om bijgepraat te worden over de nieuwste ontwikkelingen in onze cloudoplossing én om zelf plaats te nemen achter de knoppen. Vanaf dat moment stonden ook de daarop volgende drie dinsdagen in het teken van de Regiobijeenkomsten. Na Enschede was Venray aan de beurt, gevolgd door Hilversum en Gouda. Op iedere locatie kwamen gelijkgestemde Perspectief-gebruikers uit de regio bij elkaar om zich volledig te verdiepen in het schuldhulpverleningsproces in Perspectief Cloud. De animo voor de bijeenkomsten bleek groot, gezien de vele aanmeldingen die we ontvingen voor de sessies.

Kleinschalige sessies met een inhoudelijk programma

Het programma van de bijeenkomsten was inhoudelijk van aard: in het ochtenddeel werd een presentatie gegeven over de huidige ontwikkelingen in Perspectief Cloud en in het middagdeel konden de deelnemers zelf aan de slag in onze cloudoplossing.

We konden rekenen op enthousiaste deelnemers, een fijne sfeer en goede inhoudelijke interactie. Met name de kleinschaligheid van de sessies, het contact met collega’s uit het werkveld, de presentatie en vooral de mogelijkheid om zelf met Perspectief Cloud aan de slag te gaan werden als positief ervaren door zowel de deelnemers als onszelf.

Een ander gewaardeerd aspect was dat de deelnemers meegenomen werden in de ontwikkeling en dat men hun ei kwijt kon. “Ik heb het gevoel dat mijn op- en aanmerkingen serieus genomen worden”, benoemt één van de deelnemers in de evaluatie.

Eerste optimalisaties doorgevoerd

De interactie tijdens de bijeenkomsten was groot en we zijn dankbaar voor alle feedback die we hebben mogen ontvangen. Belangrijke input, die we zullen gebruiken om onze cloudoplossing nóg beter af te stemmen op de wensen en behoeften van onze gebruikers. Inmiddels hebben we alle feedback gebundeld en zijn er zelfs al wat eerste optimalisaties doorgevoerd!

Bijvoorbeeld:

  • Verplichting op [Datum ontstaan] en [Uit te keren aan] aangepast
    Dit waren voorheen verplichte velden vanaf het tabblad ‘Saldo opvraag’ (bij het vullen van de saldo’s), wat volgens de deelnemers te vroeg in het proces was. De verplichting is eraf gehaald en beiden velden zijn pas verplicht vanaf het tabblad ‘Voorstel’ (bij het vullen van de akkoorden).
  • Plan van aanpak uitgebreid
    In Perspectief Cloud vul je het plan van aanpak op het scherm (binnen het project ‘Intake’). De basis hiervoor is het plan van aanpak van de VNG. Hierop hebben wij verschillende wensen voor aanpassingen en aanvullingen gekregen. Al deze feedback is verzameld en zo wordt het plan van aanpak verrijkt.
  • Datum BKR afmelden aangepast
    De wetgeving zegt dat bij het BKR moet worden afgemeld na het einde van het traject ‘Schuldhulpverlening’. Zo wilden wij het dan ook inbouwen. Nu blijkt dat nagenoeg al onze klanten het afmelden na het einde van de schuldregeling doen. We hebben dit in Perspectief Cloud aangepast: met de BKR koppeling meld je aan bij BKR bij het afgeven van de toelatingsbeschikking problematische schulden en meld je af bij de einddatum van het project ‘Schuldregeling’.

Upcoming: Regiobijeenkomsten Budgetbeheer

En we kunnen alvast verklappen dat onze roadshow hiermee niet eindigt! Op veler verzoek zullen we begin 2025 nieuwe Regiobijeenkomsten inplannen. Deze keer specifiek gericht op het onderdeel Budgetbeheer. Meld je aan voor onze updateservice en blijf op de hoogte!

Stratech Perspectief

cliëntvolgsysteem

Software die je helpt

Met ons cliëntvolgsysteem kun je alle activiteiten eenvoudig registreren, ordenen en beheren. Hierdoor kun je jouw aandacht besteden aan het helpen van cliënten.

Ontdek Stratech Perspectief

Aanmelden voor updates

Ontvang de nieuwste ontwikkelingen omtrent Stratech Perspectief Cloud en het sociale domein automatisch in je mailbox 🤩