Blog | Stratech Social

Van on-premise naar de cloud: de voordelen voor schuldhulpverleners

Geschreven door Manager ICT | Manager R&D en Service | 8-4-24 14:40

De transitie naar de cloud is een hot topic dat bij veel gemeenten leeft. IT-beheerders willen zoveel mogelijk af van on-premise applicaties en lokale servers, omdat deze veel onderhoud vergen en kwetsbaarheden moeten worden gereduceerd.

Wat betekent dit eigenlijk voor jou als gebruiker van de software? Als schuldhulpverlener wil je immers gewoon je werk kunnen doen, of dat nou on-premise of in de cloud is... Maar ook voor jou biedt werken in de cloud verschillende voordelen waar je wellicht niet direct bij stilstaat. IT Manager Jeroen zet de belangrijkste op een rij.

Werken waar en wanneer je wilt

Hoe prettig is het dat je voor het opvoeren van cliëntgegevens, regelen van schulden of uitvoeren van berekeningen in je cliëntvolgsysteem niet meer afhankelijk bent van het lokale netwerk van de gemeente?

Stratech Perspectief Cloud is altijd en overal toegankelijk. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding (en natuurlijk jouw persoonlijke inlogaccount). Je hoeft dus niet meer in te loggen vanaf het lokale netwerk van de gemeente om jouw dagelijkse werk te kunnen doen.

De software is altijd up-to-date

Stratech Social draagt alle zorg voor updates van de applicatie. Vergeleken met on-premise software kunnen we nieuwe functionaliteit sneller beschikbaar stellen aan jou als gebruiker. Zo wordt bij een update in de cloud met één druk op de knop alle functionaliteit beschikbaar gesteld aan alle klanten. Hier merk jij als gebruiker niets van én je bent niet meer afhankelijk van wanneer jouw IT-beheerder tijd heeft om een update uit te voeren. Zo weet je zeker dat je altijd met de laatste versie van de software en de bijbehorende innovaties werkt.

Vertrouw op een stabiel en consistent systeem

Stratech Social heeft al meer dan 30 jaar ervaring met het automatiseren van schuldhulpverleningsprocessen. Ons team van IT-professionals is op dagelijkse basis bezig met het beheren van servers, onderhoud, back-ups, logging en monitoring. Daarnaast is onze cloudoplossing zoveel mogelijk gestandaardiseerd van aard. Dit betekent dat we een consistente kwaliteit kunnen waarborgen, waar maatwerk nog weleens leidde tot risico’s updates en migraties. Mocht er tot slot bij een update onverhoopt iets misgaan is dit ook snel te herstellen.

Kortom: we bieden met onze cloudoplossing een stabielere applicatie, waarbij we sneller kunnen reageren op ontwikkelingen.

Veiligheid is geborgd

Je werkt met vertrouwelijke cliëntgegevens en je wilt uiteraard niet dat deze data op straat komt te liggen. Stratech Social draagt de volledige zorg voor het beveiligen van de applicatie, infrastructuur en servers. We hebben informatiebeveiliging hoog in ons vaandel en treffen voortdurend maatregelen om de veiligheid van jouw data te kunnen blijven garanderen. Het is dan ook niet voor niets dat we voor onze aanpak op het gebied van informatiebeveiliging een ISO-certificering hebben ontvangen.

Meer weten over de cloud?

Nieuwsgierig geworden naar onze cloudoplossing? Of heb je meer informatie nodig over wat een de transitie naar de cloud precies inhoudt? We hebben een handige infographic gemaakt waarin we de belangrijkste verschillen tussen onze on-premise oplossing en cloudoplossing op een rij hebben gezet. Uiteraard kun je ook contact met onze experts opnemen om jouw uitdagingen te bespreken.